Goed en leuk om te weten

Van Waarde Observatorium over ZORG  & WERK!!!

Hallo vrienden,
Hierbij nodig ik jullie graag uit voor het bijwonen en deelnemen aan het Waarde debat Zorg en Werk van de  Wiarda Beckman Stichting en het centrum voor Lokaal Bestuur van de PvdA .
Wij organiseren deze avond op maandag 9 februari 2015 in de kapelzaal van het gemeentehuis Vianen, aanvang 20:00 uur. Deze avond staat open voor alle belangstellende, dus je hoeft niet alleen te komen.
Bijgaande lezen jullie de uitnodiging om het debat te organiseren en ik hoop dat wij de zaal kunnen vullen met veel belangstellende.
Wel vraag ik jullie, voor 6 februari, aan te geven of je aanwezig kunt zijn en/of je iemand mee neemt, dit in verband met het aantal stoelen die wij moeten regelen.
Ik hoop jullie allemaal te kunnen begroeten.
Vriendelijke groet
Dick Bleijerveld
GSM : 06-11 33 11 13
TER INFO:
De Wiardi Beckman Stichting en het Centrum voor Lokaal Bestuur van de PvdA gaan de komende tijd in samenwerking met PvdA-afdelingen een belangrijk project opzetten: het ‘Van Waarde Observatorium’. Op de Observatorium website gaan we volgen hoe het gaat met de decentralisaties in de zorg, jeugdzorg en aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Hoe? Door cliënten en werknemers in het sociale domein te interviewen. Door enkele tientallen van hen als correspondenten te vragen voor ons te bloggen over hun ervaringen. En door ‘werkvloer-sessies’ te organiseren in een reeks instellingen, met cliënten en werkenden aldaar plus onze betrokken raadsleden en bestuurders.
Een groep wetenschappers en andere experts op het sociale domein buigt zich vervolgens over de vraag onder welke voorwaarden bepaalde positieve doorbraken in het sociale domein kunnen worden gerealiseerd, en welke oplossingen of beleidsalternatieven denkbaar zijn voor geconstateerde problemen. Deze worden gepubliceerd op de Observatorium website, en doorgegeven aan onze lokale en Tweede-Kamer politici, die er indien nodig een politieke zaak van maken. Op de Observatorium website is ook zichtbaar wat de politici daarmee bereiken.
En in het kader van de discussie over ZORG!! Zie hier wat onze partij er van vindt:  http://www.pvda.nl/zorgindebuurt
PvdA-fracties openen meldpunt voor Werk en Onderwijs

Image-1

Tweede Kamerlid Loes Ypma opende daarom op maandag 1 december 2014 het Meldpunt POP na een werkbezoek aan Intratuin IJsselstein en praktijkschool De Baanbreker.

“De kinderen op de praktijkschool en sommige mensen die aan het werk zijn, hebben wat extra begeleiding nodig en zijn dankbaar als ze dat krijgen. Ik heb grote waardering voor wat ik vandaag heb gezien op De Baanbreker en bij de Intratuin IJsselstein”, aldus Loes Ypma. Klik hier voor het hele persbericht.

Campagne Gemeenteraadsverkiezingen 2014
VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Terwijl de kandidaten (zie pagina GR 2014) bij de canvassen onze punten uitdragen, doet het Bestuur het nobele handwerk.

We hebben er weer een!! Emmy Polak-v.d. Wal 50 jaar lid!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Op 1 mei 2013 konden we als afdeling Vianen onze 16e jubilaris met een lidmaatschap van 50 jaar verwelkomen: Emmy Polak-van der Wal. Al sinds haar 19e jaar  lid van de PvdA! Ze woont nu 33 jaar in Vianen. Jaren was ze actief. Samen met echtgenoot Jan, die door zijn MS gekluisterd was aan een rolstoel, bezocht ze vrijwel alle vergaderingen, en niet stil op de achtergrond, nee, duidelijk aanwezig met een mening. In 2000 overleed Jan en  sinds die tijd is Emmy zich meer gaan concentreren op kinderen en kleinkinderen.